De kinderen van de nieuwe tijd

De kinderen van deze tijd hebben over het algemeen een hogere frequentie dan wij ‘gewend zijn’. Hun waarneming strekt zich uit tot vele dimensies en ze voelen zich sterk verbonden met de trilling van het hart. Velen van hen lopen hierdoor tegen de maatschappelijke verwachtingen aan op het gebied van school, werk of familie. Ze kunnen conflicten gaan ervaren door de lagere trilling van onze dagelijkse realiteit. Het goede nieuws is dat dit precies datgene is wat er mag gebeuren.
Tot eind 2012 hebben we geleefd in het vissentijdperk. een tijdperk dat 2000 jaar heeft geduurd en in het teken stond van de patriarchale machten en krachten die ervoor zorgden dat we de autoriteit buiten onszelf hebben gelegd. Vanaf 2013 is een nieuw tijdperk gestart, het Watermantijdperk, waarin het vrouwelijk aspect de leidende kracht is. Het vrouwelijke staat voor compassie, liefde en mededogen. Deze zielskwaliteiten dragen we allemaal in ons en mogen we weer gaan leven. De oude overtuigingen uit het vissentijdperk mogen we onder ogen komen en loslaten. De kinderen van Nu helpen ons daarbij. Zij voelen (on)bewust de innerlijke conflicten bij hun ouders en op maatschappelijk vlak ervaren deze kinderen de stress in het onderwijssysteem dat nog gericht is op efficiëntie en resultaat . De kinderen zullen zich hierover uitspreken, ander gedrag laten zien of verzet tonen. Ze kunnen niet anders. Zij zijn degenen die de veranderingen aanjagen die nodig zijn om onze wereld naar de 5e dimensie te leiden.

Ouders en kinderen hebben behoefte aan informatie, kennis en het delen van ervaringen gedurende deze transitieperiode. Om die reden zijn collega en vriendin Christel Maesen en ik gestart met het initiatief ‘Het Moederland’. We voelen ons allebei geroepen om in deze hectische maar zeer interessante tijd een krachtige basis te kunnen bieden aan kinderen en hun ouders.
Voor ons betekent Moederland ‘terug naar de basis’: leven en leren zoals het bedoeld is. Iedereen bezit een onuitputtelijke schat aan kennis en wijsheid, maar maken we daar werkelijk gebruik van? Laten we onszelf en onze kinderen toe om volledig het eigen potentieel te ontwikkelen? Als dat zo was dan zou de wereld er heel anders uit zou zien. Mensen gaan leven in plaats van overleven. Kinderen zouden blij en gelukkig naar ‘school’ gaan, verwachtingsvol en met een gezonde nieuwsgierigheid om nieuwe dingen te ontdekken over zichzelf en de wereld om hun heen. Het onderwijs biedt dan alle ruimte aan elk individu om het ‘ware zelf’ te ontdekken en te leven. Ouders zijn dan in staat om te luisteren naar hun innerlijke drijfveren en behoeftes waardoor ze ook zien wat hun kinderen echt nodig hebben.

Het is onze missie om ouders en kinderen te ondersteunen en de ruimte te bieden om zichzelf te (her)ontdekken, zodat zij kunnen leven en leren zoals het bedoeld is; vanuit de eigen ware natuur.

Het is onze droom om op verschillende plekken in het land initiatieven te stimuleren die bijdragen aan het geluk van kind en gezin. Onze eerste stap is de training ‘Moeiteloos Ouderschap’ die in januari 2025 van start gaat en we weten allebei dat dit alleen nog maar het begin is. 

Direct naar de link Moeiteloos Ouderschap

Via www.moederland.nu, deze website en social media houden we je op de hoogte.